درمان شکستگی پا
نوشته شده توسط : pari

درمان شکستگی قوزک پا

بسته به اینکه چه استخوانی شکسته شده و شدت آسیب تا چه حد است، درمان شکستگی قوزک پا ممکن است متفاوت باشد.

دارو برای شکستگی مچ پا

برای کاهش درد پزشک ممکن است داروهای مسکن مثل استامینوفن، تایلنول و غیره برایتان تجویز کند.

فیزیوتراپی برای شکستگی مچ پا

بعد از اینکه استخوانتان التیام یافت، ماهیچه ها و رباط پا کمی سفت می شوند و برای اینکه بتوانید دوباره آن ها را به حرکت درآورید باید کمی ورزش کنید. در این زمان درمانگر فیزیکی به شما آموزش می دهد که چطور با ورزش و تمرین دوباره قدرت، انعطاف‌پذیری و تعادل پایتان را بدست آورید.

جراحی و فرایندهای درمانی دیگر

جا انداختن مچ پا

اگر استخوان قوزک پا جابجا شده باشد، یعنی دو انتهای شکسته شده استخوان با هم موازی نباشند، پزشک باید این دو استخوان را به حالت اولیه برگرداند. به این فرایند جا انداختن می گویند. بسته به میزان درد و تورمی که دارید پزشک قبل از فرایند نوعی مسکن عضلانی، آرامبخش و بی‌حسی موضعی برایتان تجویز می کند تا هنگام جا انداختن دردی را احساس نکنید.

گچ گرفتن مچ پا و مچ پا

وقتی استخوانی می شکند باید برای مدتی آن را ثابت نگه دارید تا حرکت نکند و بتواند دوباره جوش بخورد. در بیشتر موارد برای ثابت نگه داشتن استخوان پا را گچ می گیرند ولی گاهی پزشک نوعی چکمه یا کفش مخصوص برای بیماردر نظر می گیرد.

جراحی مچ پا

در بعضی موارد جراح ارتوپد ممکن است از پین، پلات یا پیچ برای ثابت نگه داشتن استخوان ها استفاده کند. این مواد در صورتی که موقتی باشند یا برای بیمار دردآور باشند، بعد از جوش خوردن استخوان دوباره در طی یک عمل جراحی برداشته می شوند.

شکستگی قوزک پا چقدر طول میکشد؟

به طور کلی، شکستگی قوزک پا بین 6 تا 12 هفته التیام می یابد. آسیب‌های جدی تر که به عمل جراحی احتیاج دارند هم بعد از 6 هفته بهبود می یابند. در این مدت زمان، پزشک ممکن است مرتب از استخوان شکسته شده عکسبرداری کند و روند بهبود آن را مد نظر داشته باشد.

درمان شکستگی قوزک پا ممکن است تا سقف 12 هفته طول بکشد ولی در کل، طول زمان ریکاوری به میزان آسیب، سن و سلامت کلی فرد بستگی دارد.

 

منبع:

https://mehrad.hospital/

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی مهراد





:: برچسب‌ها: #پا,#شکستگی-پا,#شکستگی-قوزک-پا ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: